نخست وزیر جاستین ترودو امروز چهار شنبه هفدهم ماه جون با اشاره به اینکه رای گیری برای انتخاب دو عضو جدید در شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز انجام می شود، از تیم کانادا که برای رسیدن به این روز تلاش کرده اند ، تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که کانادا با عضویت در این شورا بتواند به نقض خود برای ایفای صلح و امنیت در دنیا بیشتر از قبل بپردازد.

جاستین ترودو در ادامه به اقدامات دولت برای حمایت از اقشار مختلف جامعه از ابتدای شیوع بیماری پرداخت و گفت که دولت با کمک نقدی،‌یارانه حقوق، وام اضطراری و سایر برنامه هایی که معرفی کرده سعی بر آن داشته تا از فشار مالی بر دوش مردم کم کند.

دولت روز هشتم ماه جولای درباره وضعیت مالی و اقتصادی کشور به مردم گزارش می دهد.

دولت گزارش می دهد

نخست وزیر ترودو ادامه داد که یکی از خواسته های مردم این است که بدانند وضعیت اقتصادی کشور در چه حالی است و چه آینده ای دارد. او گفت که بدین منظور دولت روز هشتم ماه جولای در مجلس عوام گزارش کاملی از وضعیت فعلی و پیش بینی آینده به مردم ارائه خواهد کرد تا همه تصویر روشنی از آنچه دولت انجام داده است داشته باشند.

تامین تجهیزات پزشکی

نخست وزیر در ادامه گفت که یکی از اولویت های دولت این است که اطمینان حاصل شود بیمارستان ها و مراکز درمانی به میزان لازم تجهیزات و اقلام پزشکی در اختیار دارند. به این منظور او گفت که دولت با بخش خصوصی قراردادهایی را منعقد کرده است. او همچنین گفت که سازمان بهداشت کانادا (Health Canada) این هفته دستگاه های تنفس مصنوعی تولید دو شرکت داخلی را تایید کرده و این شرکت ها حالا می توانند با افزایش ظرفیت خود تا رسیدن به تعداد ۲۰،۰۰۰ دستگاهی که دولت برای آن برنامه ریزی کرده این اقدام کنند.

حمایت از محققان و مخترعان

نخست وزیر گفت که شیوع بیماری کووید-۱۹ برای ما اهمیت حمایت از محققان و دانشمندان را بیشتر از گذشته روشن کرد. او اعلام کرد که دولت مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از محققان کانادایی از طریق کمک هزینه و بورسیه های سالانه NSERC اختصاص خواهد داد.

حمایت دولت از صیادان و صنایع فراوری محصولات دریایی

نخست وزیر ترودو در سخنان امروز خود به نقش مهم صیادان و صنایع فراوری محصولات دریایی در تامین تغذیه مردم پرداخت و اعلام کرد که این گروه از فعالین اقتصادی از امروز می توانند درخواست خود برای استفاده از Canadian Fish & Sea Food Opportunities Fund ثبت کنند.

بازگشایی پارک ها

نخست وزیر در پایان سخنانش گفت که مردم در تابستان برای اقامت در پارک ها برنامه ریزی می کنند اما با شیوع بیماری بسیاری از این پارک ها و محل های اقامت به صورت موقت تعطیل شده اند. اما نخست وزیر در خبری خوش اعلام کرد که از روز دوشنبه به تدریج این پارک ها در سراسر کانادا برای اقامت عموم بازگشایی خواهد شد.