Facial Skin Lift with Thread

همراهان گرامی پلاک ۵۲ در این شماره نشریه قصد داریم شما را با یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست صورت که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است آشنا کنیم.

لیفت صورت با نخ سیلوئت که بهترین نوع لیفت صورت است، نوعی درمان ضد پیری است که ترکیبی از لیفت فیزیکی صورت و باز سازی تدریجی کلاژن ها را ارائه می دهد و در روند تاثیر افزایش سن روی صورت تغییر ایجاد می کند.

در این شیوه درمان که به ” لیفت تک بخیه “ نیز معروف شده است، از نخ های بخیه جذبی ساخته شده از پلی لاکتیک اسید PLLA استفاده می شود. PLLA سال های سال در ابزار های پزشکی و دارویی استفاده شده است و ماده ای مهم در بخیه های جراحی و ابزارهای ارتودنسی است.

از دست رفتن کلاژن و الاستین پوست منجر به شل و پژمرده شدن پوست و ایجاد خطوط و چروکهایی در ساختمان آن می‌شود.
از دست رفتن کلاژن و الاستین پوست منجر به شل و پژمرده شدن پوست و ایجاد خطوط و چروکهایی در ساختمان آن می‌شود.

روش لیفت صورت با نخ چگونه است ؟

وقتی پوست ما پیر می شود، کلاژن و الاستین که پروتئین های موجود در این بافت هستند شروع به تحلیل رفتن و تجزیه شدن می‌کنند. از دست رفتن کلاژن و الاستین پوست منجر به شل و پژمرده شدن پوست و ایجاد خطوط و چروکهایی در ساختمان آن می‌شود.



عمل لیفت صورت با نخ با استفاده از نخ لیفت تجزیه پذیر از نظر زیست، حمایت بیشتری را از پوست به عمل می آورد و به کشیدگی و استحکام بیشتر آن کمک می کند. در نتیجه پوست شما جوان تر و لطیف تر خواهد شد. نواحی خاصی در صورت که احتیاج به لیفتینگ دارند مشخص می شوند و سوراخ های بسیار کوچکی روی پوست ایجاد می شود و سوزن و نخ مخصوص لیفتینگ را وارد بافت زیرین پوست می کند. نخ مثل قلاب به بافت پوست گیر می کند و آن را بالا می کشد.



شما از ۱ تا ۵ به اجرای ستاره چه امتیازی می دهید؟ امتیاز خود را ثبت کنید


پزشک شما ابتدا یک بی‌حسی موضعی خفیف در محل عمل ایجاد می کند و سپس نخ لیفت را به وسیله یک سوزن خیلی ریز در زیر پوست جایگذاری می کند. وقتی که نخ لیفت در جای خود قرار داده شد، پزشک به آرامی بافت پوست را با دست فشار می‌دهد تا شکل مورد نظر در آن ایجاد شود و نتیجه مطلوب از عمل لیفت صورت به دست آید. نتیجه این عمل، پوستی محکم و جوان است که بدون نیاز به بریدگی و بخیه در پوست حاصل شده است و نیازی هم به استراحت بعد از عمل ندارد.

برای مطالعه بیشتر:

جوانسازی پوست با تزریق توکسین بوتولینوم

از تزریق ژل در نواحی صورت چه می دانید؟

انواع ژل های تزریقی، مزایا و محدودیت ها

هایفوتراپی چگونه به جوان سازی پوست کمک می کند؟

کوچک کردن بینی با نخ لیفت

لیفت بینی روشی برای زیبایی و داشتن بینی خوش فرم است. لیفت بینی نیاز به جراحی ندارد. مدت‌ها قبل هنگامی که افراد درباره جراحی بینی و زیبایی بینی صحبت می کردند، معمولاً رینوپلاستی سنتی به ذهن خطور می کرد. روشی که شامل جراحی برای اصلاح و بازسازی بینی می باشد. اما طی سالهای اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی پزشکی در برخی از روشهای زیبایی بینی دیگر نیاز به انجام عمل جراحی نیست.

برخی افراد تمایل دارند که تغییرات اندکی روی دماغ خود اعمال کنند. آنها به این نتیجه رسیدند که بینی به دلیل قرارگیری در مرکز صورت، عضوی مهم است واعمال تغییری کوچک در آن می‌تواند ترکیب چهره را تغییر دهد. در عین حال آنان نمی خواهند که زیر تیغ جراحی قرار گیرند. به همین خاطر لیفت بینی بیشتر مورد توجه می باشد. درمان به روش لیفت بینی با قرار دادن یک کانول خفیف برای افرادی که خواستار رفع افتادگی هستند، طرح ریزی و انجام می‌شود.

لیفت پوست صورت با نخ

سن مناسب برای لیفت صورت

این روش برای آقایان و خانم ها در سن ۳۰ تا ۵۰ سالگی و برای رفع چین و چروک های سطحی پوست صورت و گردن بسیار مناسب است .همچنین افراد مسن تر نیز می توانند از این روش به جای جراحی های سنگین استفاده کنند. همچنین این روش برای کسانی که قبلاً جراحی لیفتینگ که متفاوت از روش لیفت با نخ است را انجام داده‌اند و اکنون دچار افتادگی پوست شده اند، بسیار مناسب است.

کلیه خانم ها و آقایانی که دچار خطوط چین و چروک و افتادگی خفیف تا ملایم پوست شده اند ،می توانند این عمل لیفت صورت را انجام دهند.

لیفت صورت با نخ چقدر دوام دارد؟

نتایج نهایی عمل لیفت صورت با نخ یا لیفت نخ معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام خواهد داشت.

چه کارهایی باید قبل از لیفت صورت انجام داد؟

پزشکی را انتخاب کنید که به او اعتماد کامل دارید و اطمینان دارید این روش را به طور صحیح و حرفه‌ای انجام می دهد. با او در مورد مناطقی که می خواهید تغییر کند و اینکه از چه تکنیک هایی استفاده خواهد کرد صحبت کنید.



باید یک رژیم سالم یک هفته قبل از جراحی طبق تجویز یک پزشک متخصص داشته باشید. در ضمن ویتامین c برای کمک به روند بهبود شناخته شده ترین گزینه است. داروهای حاوی ایبوپروفن و آسپرین نباید مصرف شوند. چون اینگونه داروها می توانند باعث کبودی شوند. بیمار همچنین باید از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری کند. چون با تأخیر در مراحل بهبودی مواجه می شوند.

مراقبت پس از عمل لیفت صورت

پس از عمل لیفت صورت در عرض ۲۴ ساعت مراقبت، می توانید به فعالیت عادی برگردید. کمپرس های یخ و حرارتی را نباید مستقیماً بر روی صورت بگذارید. چون می‌توانند باعث از دست رفتن بافت تشکیل شده روی پوست شوند. فعالیت هایی که ممکن است فشار خونتان را افزایش بدهند، انجام ندهید. تمرینات فیزیکی را می توان ۳ هفته بعد از جراحی ادامه داد.

 

لیفت پوست صورت با نخ

معمولاً کدام ناحیه صورت با نخ لیفت می شود؟

نواحی زیر برای لیفت صورت با نخ مورد استفاده قرار می‌گیرند:

۰ ابروها

۰ خط فک

۰ گونه ها و قسمت میانی صورت و گردن

لیفت صورت با نخ چه مزایایی دارد؟

۰ کاهش اثرات پیری

۰ سفت کردن پوست صورت

۰ کاهش چین و چروک پوست

۰هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی‌شود.

۰ نتیجه کار بلافاصله قابل مشاهده است.

۰ اثرات درمان پایدار و پابرجا باقی می ماند.

۰ از سن ۲۰ سالگی قابل انجام است.

۰ التهاب و قرمزی پس از انجام لیفت، حداقل است.

لیفت صورت با نخ چه عوارضی دارد؟

۰ تورم و کبودی به مقدار کم

۰ بروز خونریزی

۰ ایجاد عفونت

۰ حساسیت به نخ

۰ ایجاد عدم تقارن در صورت

۰ بی حس شدن پوست

۰ پوست نسبت به لمس حساس می شود.

۰ حرکت کردن نخ ها : که به مرور زمان نامتقارنی در صورت را به همراه خواهد آورد.

در صورتی که نخ ها درون پوستتان جابجا شوند، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا با درمانی مکمل، نامتقارنی صورتتان را اصلاح کند.