نخست وزیر جاستین ترودو امروز یازدهم ماه جون با اشاره به اینکه روز گذشته در مجلس عوام حزب محافظه کار کانادا مانع تصویب طرح پیشنهادی دولت برای حمایت از افراد دارای ناتوانی شدند شروع کرد. او گفت که بر مبنای این طرح دولت در نظر داشت تا یک بار پرداخت تا ۶۰۰ دلار برای افراد ناتوان انجام دهد که حزب مذکور مانع قانونی شدن این اقدام شد. نخست وزیر به افراد دارای ناتوانی وعده داد که برای حمایت از آن ها به تلاش خود ادامه خواهد داد تا کمکی را که لایق آن هستند را به دست بیاورند.

نخست وزیر گفت که دولت در نظر داشت تا یک بار پرداخت تا ۶۰۰ دلار برای افراد ناتوان انجام دهد که حزب محافظه کار مانع این اقدام شد.

نخست وزیر که امروز در اقدامی نوآورانه با حضور در شرکت Régimbal Promotions در اتاوا با مردم سخن می گفت، از این شرکت به عنوان نمونه ای موفق از کسب و کارهایی که با استفاده از حمایت دولت در این دوران سخت توانسته اند کسب و کار خود را از رکود خارج و به آن رونق دهند یاد کرد.

به گفته نخست وزیر، این شرکت که در حال حاضر با نوآوری ماسک های صورت با طراحی های خاص و زیبا تولید می کند، تا کنون تعداد زیادی ماسک به مراکز درمانی اهدا کرده است. این شرکت در ابتدای شیوع بیماری با مشکلات جدی روبه رو می شود و کارمندانش به ۳ نفر کاهش پیدا می کند اما با استفاده از یارانه حقوق (CEWS) و سایر حمایت های دولتی مجدد به روی پای خود می ایستد و حالا ۱۶ نفر پرسنل دارد.

نخست وزیر ترودو مجدد تاکید کرد که کسب و کارهای کوچک، ستون فقرات اقتصاد کانادا هستند و از آن ها حمایت می شود.

اقدام دیگر دولت در بازگشایی مطمئن کسب و کارها

نخست وزیر ترودو ادامه داد که دولت این هفته با کمک بخش خصوصی کار مهم دیگری برای بازگشت اعتماد عمومی و شروع فعالیت های اقتصادی برداشته است. این برنامه که دیروز توسط خانم Marry Ng رونمایی شد، Post Promise نام دارد و عمل به آن نشان دهنده پایبندی کسب و کارها به رعایت دستورالعمل های پنجگانه بهداشتی برای محافظت پرسنل و مشتریان است. نخست وزیر از همه کسب و کارها درخواست کرد که امروز به این برنامه بپردازند.

حمایت از بومیان نخست

وزیر گفت که ماه های اخیر به خصوص برای بومیان کانادا بسیار سخت بوده است و به این منظور دولت امروز معادل ۱۳۳ میلیون دیگر برای حمایت از کسب و کارهای این گروه از مردم کانادا اختصاص خواهد داد.

نخست وزیر همچنین گفت که امروز جزییات بیشتری از کمک دولت فدرال به شهرداری ها اعلام خواهد شد. او همچنین فرا رسیدن روز کشور پرتغال را تبریک گفت و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.