سرآشپز : پارسا اوتادی

مواد لازم برای پاستا پمودورو با میت بال (برای٢ تا ٣ نفر)

پاستا fusilli ۲۰۰ گرم
قارچ متوسط ۶ عدد
گوشت چرخ کرده به اندازه دلخواه برای میت بال
پیاز ۱ عدد
پنیر موتزارلا به اندازه دلخواه
سیر ٢ حبه بزرگ
گوجه فرنگی ٢ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
عصاره گوشت ١ عدد
عصاره سبزیجات ١ عدد
نمک، پاپریکا، فلفل سیاه ، جوز هندی به اندازه دلخواه
ریحان ایتالیایی ۱ دسته
گوجه گیلاسی جهت تزئین

نان پر شده با پاستا

مواد لازم برای نان

آرد ١٧٠گرم
مخمر ٣ گرم
آب ١١٠ گرم
نمک ۵ گرم
شکر ٣ گرم
روغن زیتون ١ق غ
پودر سیر ١ ق چ
پودر پیاز ١ ق غ
فلفل سیاه ١/٢ ق چ
سیاه دانه و کنجد به مقدار لازم

 

دستور پخت و نکات آموزشی را از فیلم زیر مشاهده کنید.

 

روش تهیه پاستا پمودورو با میت بال

در قابلمه ای مناسب آب را جوش آورده و پاستا را اضافه کنید. برای این که پاستای خوش طمع و لذیذتری داشته باشید، داخل آب پاستا همیشه عصاره گوشت و سبزیجات بریزید. وقتی که پاستا تقریبا نرم شد؛ یک لیوان از آب پاستا را کنار گذاشته و پاستا را آبکش کنید.

برای تهیه میت بال ها؛

ابتدا پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس گوشت را به همراه نمک و ادویه های دلخواهتان اضافه کنید و به خوبی ورز دهید تا گوشت چسبندگی لازم را پیدا کند. سپس به اندازه توپ های کوچک از آن بردارید، گرد کنید و در تابه سرخ کنید.

برای تهیه یک سس خوشمزه؛

ابتدا گوجه فرنگی ها را پوستش رو بکنید و ساتوری یا میکس کنید. در ظرفی مناسب سیرهای له شده را با کره و روغن تفت دهید و سپس گوجه فرنگی ها رو اضافه کنید. کمی که اب گوجه فرنگی ها گرفته شد (اگر رنگش خوب نشد می توانید یک قاشق رب را تفت داده تا بوی خامیش گرفته شود، سپس به گوجه اضافه کنید) ادویه ها را اضافه کنید. حال شعله را کم کرده تا سس جا بیفتد. سپس یک مقدار از آب پاستا را به سس اضافه کرده، کمی زمان دهید تا سس غلیظ شود. حال میت بال ها ، گوجه گیلاسی و ریحان تازه و سپس پاستا را به سس اضافه کنید. دقت کنید که میت بال ها له نشوند. حالا پاستا پمودورو با میت بال آماده است، آن را کنارگذاشته تا سرد شود.

خمیری را که در ادامه آموزش می دهم را داخل قالب پهن کنید. یک لایه پاستا و سپس یک لایه پنیر روی خمیر ریخته و تکرار کنید. حال مانند فیلم آموزشی خمیر را بسته و داخل فر با درجه حرارت ٢٠٠ درجه سانتیگراد به مدت ٢٠ الی ٣٠ دقیقه بپزید.

نان پر شده با پاستا

روش تهیه نان

آب که دمای محیط دارد را با شکر مخلوط کرده، مخمر را اضافه کنید، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید که ١٠ دقیقه بماند. دقت داشته باشید، مخمر حتما باید در محیط تاریک و دربسته و با درجه حرارت حداقل ٢۵ درجه سانتیگراد باشد تا عمل بیاد.

(اگر از مخمر خشک و فوری استفاده میتوانید مستقیم به آرد اضافه کنید.) مواد خشک را باهم مخلوط کرده، سپس آب و مخمر را کم کم به آن اضافه کنید. بعد از این که مخلوط آرد و آب یکدست شد. روغن را اضافه کرده و به مدت ١٠ الی ١۵ دقیقه ورز دهید تا خمیری صاف شود. روی خمیر را پوشانده و به مدت ٣٠ دقیقه استراحت دهید. سپس خمیر را مانند فیلم آموزشی پهن کرده و با پاستا پر می کنیم.

نکته: اگر آرد را از یخچال برداشته اید، قبل از استفاده بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد.

نوش جان