معرفی دانشگاه های کانادا و آمریکا

این قسمت : دانشگاه بریتیش کلمبیا – ونکوور

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از برترین دانشگاه های کانادا و جهان است. این دانشگاه در شهر ونکوور در بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده است. در حدود یک صد و چهل سال پیش پیشنهاد تاسیس این دانشگاه ایالتی توسط جان جیساپ (John Jessop ) ارائه شد. با وجود محدودیت های بسیار سرانجام در سال ۱۹۱۵ با ورود ۳۷۹ دانشجو این دانشگاه تاسیس شد.

این دانشگاه در سرتاسر جهان چنان شناخته شده است که از ۱۳۹ کشور نزدیک به شصت هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل کرده اند. بودجه های تحقیقاتی سالانه این دانشگاه در حدود پانصد میلیون دلار است. این رقم در واقع یک چهارم کل بودجه های آکادمیک در بریتیش کلمبیاست. این دانشگاه سالانه دوازده و نیم میلیارد دلار به اقتصاد بریتیش کلمبیا کمک مالی می کند.

این دانشگاه در رتبه بندی سازمان جهانی QS در ۲۰۲۱ رتبه ی ۴۵ جهانی و از این نظر رتبه ی سومین دانشگاه کانادا را داراست. این دانشگاه در رشته های مانند مهندسی معدن، جعرافیا، اقتصاد بین الملل، تجزیه و تحلیل بازار مواد غذایی، روزنامه نگاری، مطالعات رسانه ای، مطالعات بومی، دین و هنر صاحب برترین و معتبرترین رتبه های جهانی است.

آشنایی با دانشگاه های کانادا (پادکست) :

دانشگاه مک گیل

دانشگاه تورنتو

دانشگاه اتاوا

دانشگاه مک گیل

جواد موفقیان

مرکز سلامت مغز جواد موفقیان با پرداخت رقم پانزده میلیون دلار توسط جواد موفقیان خیر و کارآفرین برجسته ایرانی ساکن کانادا یکی از مراکز معتبر تحقیقات مغز در دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال تحقیقات گسترده در زمینه ی علوم اعصاب، روان پزشکی و عصب‌شناسی است.


برای ارزیابی شرایط مهاجرت به کانادا،

این فرم را تکمیل کنید (ارزیابی رایگان)


جواد موفقیان همچنین مبالغ گسترده ی دیگری به بخش های مختلف این دانشگاه اهدا کرده است، از جمله مرکز تحقیقات تنوع زیستی بیتی، در زمینه دسترسی عمومی و ترغیب کودکان به علم، و حفاظت و تنوع زیستی در ونکوور کانادا

در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به اشخاص زیر اشاره کرد :

لیلا عراقیان معمار و طراح پل طبیعت، برترام برکهاوس فیزیکدان و برنده نوبل فیزیک دوره لیسانس خود را در این دانشگاه گذرانده است.


جاستین ترودو نخست وزیر کنونی کانادا، رابرت ماندل برنده نوبل اقتصاد، در این دانشگاه لیسانس اقتصاد خوانده بود. دنیل کانمن روانشناس برجسته و برنده نوبل اقتصاد مدتی در اواخر دهه هفتاد میلادی در این دانشگاه عضو هیئت علمی بود.