یلوستون (Yellowstone) مجموعه تلویزیونی درام وسترن نو آمریکایی است که توسط تیلور شریدان برای پارامونت نتورک ساخته شده‌است. این مجموعه اولین بار در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. در فوریه ۲۰۲۰، پارامونت مجموعه را برای فصل چهارم تمدید کرد که در ۷ نوامبر ۲۰۲۱ پخش شد. این سریال برای فصل ۵ نیز تمدید گردید که پخش آن در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شد.

 

این مجموعه داستان خانواده داتون و در رأس آنها جان داتون را روایت می‌کند؛ خانواده‌ای که مالک بزرگترین مزرعه پیوسته در ایالات‌متحده هستند.

تماشا کنید:

*توجه : اگر این فیلم را هنوز تماشا نکرده اید،

مطالعه ادامه این مطلب خطر اسپویل و لو رفتن داستان را برای شما به همراه دارد:

جان داتون دشمنان زیادی دارد. شخصیت اصلی و پدرسالار سریال «یلواستون»، یک مزرعه‌دار قدرتمند در ایالت مونتانتاست که نقش او را کوین کاستنر ایفا می‌کند. صدا و لحن سنگین کاستنر تأثیر زیادی در خلق این شخصیت داشته است.



زمانی که دشمنان داتون با او روبرو می‌شوند، این صدا همچون آوار روی سر آنها خراب می‌شود. درست همانند اکثر سریال‌های درام تلویزیونی، به‌ویژه آنهایی که شجره طولانی مردان میان‌سال را به تصویر می‌کشند، سریال «یلواستون» پر از آنتاگونیست‌هایی است که می‌خواهند قدرت داتون را از بین ببرند. آنها به افراد جان حمله می‌کنند و او را از لحاظ اقتصادی به ضعف می‌کشانند. خانواده داتون با این حملات مقابله می‌کنند و در همین حال، سه فرزند جان سعی دارند توجه پدر را به خود جلب کنند.

تماشا کنید:

اگرچه ایدئولوژی پنهان در پس‌زمینه «یلواستون» این مجموعه را از دیگر سریال‌ها متمایز می‌کند، اما موضوعی که این تمایز را برجسته می‌کند، میلی ناامیدکننده و تهدیدآمیز به هویت آمریکایی و مردان سفیدپوست است؛ میل و علاقه‌ای که این سریال استودیو پارامونت را به طرز محسوسی متفاوت از دیگر درام‌های رقابت خانوادگی، مثل «میلیاردها» (با عنوان اصلی «Billions») و «وراثت» (با عنوان اصلی «Succession»)، برای مخاطب به تصویر می‌کشد. البته جریان و ضرب‌آهنگ هر سه سریال مشابه هم هستند: ترکیب رقابت خونین میان خانواده‌ها با نمایش قدرت در مقیاس بزرگتر. همچون بسیاری از سریال‌های این ژانر، شخصیت اصلی یک مرد سفیدپوست میان‌سال و غمگین است.

پیش از این در اکثر سریال‌های مشابه دیده بودیم که تقابلی میان نسل‌ها صورت می‌گیرد و نسل جدید نگران این هستند که چگونه باید جا پای نسل قبل از خود بگذارند. در سریال «یلواستون»، این نگرانی و اضطراب با شدت بیشتری در وجود تمام کاراکترها به تصویر کشیده می‌شود. دشمنان جان داتون فقط چند آدم بد معمولی که دارایی‌های جان را می‌خواهند نیستند؛ اگر این گونه بود، جان به آزار و اذیت‌های آنها اهمیتی نمی‌داد.

نبردهایی که در این مجموعه می‌بینیم بر سر راه و روش زندگی است؛ روشی از زندگی که بهتر از دیگر روش‌هاست. برای تبدیل شدن به یک مزرعه‌دار، یا یک گاوچران واقعی، این روش اصیل، معتبر و بهتر برای زندگی کردن است. به همین دلیل جای تعجبی نیست که فصل سوم سریال «یلواستون»، وقتی اضطراب دردناک ناشی از نابودی این روش زندگی به اوج خود رسیده، یکی از پربیننده‌ترین درام‌های تلویزیون‌های کابلی شد.